CARA LAKAR POLA KAIN KIPAS BELAKANG

Kenapa dinamakan kain kipas belakang?

Sebab lipatan belakangnya memang seakan kipas,

ia berstail, elegent dan sesuai untuk berfesyen.

 

KREDIT GOOGLE

Kain ni keburukannya agak sempit, tak bebas melangkah, kena melangkah dengan sopan dan ayu sekali, haha, itulah kelemahan nya bagi pendangan saya, apa pun ia sesuai sekali dengan dipadankan dengan kebaya tradisional or kebaya labuh..

Jom kita tengok bagaimana pola kain ni dihasilkan. Senang saja..

 

Pola terbahagi kepada 2:

Depan ( Belah kiri)

  1. Pinggang = bahagi 4 tambah 2 inchi
  2. Punggung = ? ukuran punggung bahagi 4 =1″
  3. labuh kain ( t=rujuk gambar ye)
  4. bukaan langkah = Standard 8 nak buat lebih pun takpe., besar bukaan besar lah langkah.

 

Belakang

1. Polanya sama dengan yang belakang.

2. Bahagian nak jadikan kipas tu lebarnya 8 or 9, labuhnya dari pinggang , sejengkal atas lutut. boleh faham ke?

3. Then yang lain-lain tu sama je, ambil pola asal..

 

ok senang kan.. kalau tak faham boleh pm saya DISINIĀ 

 

Next saya akan kongsikan bagaimana nak potong kain plak gunakan pola yang kita nak guna.

 

Berminat nak tahu bagaimana nak kembangkan bisnes kecil-kecilan hingga ke peringkat global dengan modal minima KLIK SINI

 

Dapatkan sekarang dan BONUS, produk “24 Tabiat Jutawan 24 Jam” bernilai RM150 secara percuma. Tawaran percuma terhad!

Sharing Is Caring

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *